Köpvillkor
Dessa villkor gäller för alla köporder som lämnas till FLOWBAG:s webbshop på www.flowbag.se (i det följande benämnd Webbshopen), och omfattar alla köpavtal som en konsument ingår online med FLOWBAG. Vi uppmuntrar dig att läsa dessa villkor i sin helhet innan du skickar en beställning. Dessa villkor kan komma att uppdateras och variera från tid till annan, varför vi ber dig att läsa villkoren före varje beställning du gör i Webshopen.

Allmänt
Ett bindande köp ingås så snart din beställning har bekräftats av oss och en orderbekräftelse har skickats från FLOWBAG till den e-postadress du angett. Om en vara råkar ta slut innan statusen har uppdaterats korrekt på Webbshoppen kan det innebära en försenad leverans, ditt paket kommer i sådana fall skickas när varan är åter i lager. FLOWBAG förbehåller sig rätten att avböja eller häva köpeavtal vid misstanke om bedrägeri eller andra handlingar som liknar bedrägeri, såsom olovlig användning av annan persons kreditkort. För att göra en beställning i Webbshopen måste du vara minst 18 år gammal och inte under förmynderskap. FLOWBAG förutsätter att minderåriga som genomför köp på www.tasstrycket.se lämnar sanningsenliga uppgifter om sin ålder och/eller har erforderligt samtycke från sin vårdnadshavare för att köpa varan/varorna. Om inte kan köparen bli ansvarig för de eventuella kostnader ett ogiltigt avtal kan innebära.

Beställning
För att handla på FLOWBAG beställer du på www.flowbag.se. Vid frågor kring din beställning kontaktar du vår kundtjänst som besvaras mellan måndag-fredag. Under röda dagar har vår kundtjänst stängt och svarstiden kan därför bli något längre samt även under sommarmånaderna. Vi förbehåller oss för eventuella ändringar i produktens utseende, innehåll och paketering.

Frakt & Leverans
Vi erbjuder fri frakt inom Sverige och hanterar din order mellan 1-2 arbetsdagar från slutförd beställning. Leveranstid: 1-2 arbetsdagar (svenskt lager) eller 6-12 arbetsdagar (utländskt lager) från dagen ditt paket skickas. Vi reserverar oss för eventuella förseningar gällande leveranstider som kan påverkas av produktion eller transport utom vår kontroll och därmed orsaka en viss fördröjning. Av denna anledning kan vi inte garantera exakt leveranstid. Vi tar inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar på grund av fraktbolaget.

För att säkerställa konkurrenskraftiga priser till dig som kund skickas våra produkter direkt från vår leverantör och kan på så sätt spara lagerkostnader, förpackningskostnader samt se till att vi inte överproducerar och endast tillverkar den exakta mängden som beställs. Om ordern är från vårt utländska varuhus kan du även komma att behöva betala en avgift vid import.

Du som kund ansvarar för att fylla i rätt uppgifter vid beställning. Tänk även på att ditt namn måste stå på brevlådan, dörren eller i trappuppgången, för att det ska kunna delas ut om du valt leverans till brevlådan eller hemleverans.

Notera att du måste ange korrekt och fullständig information i din order då vi inte kan garantera att det kan ändras efter det att du slutfört ditt köp. Du som köpare är ansvarig för eventuella leveransfel på grund av bristande information, fel på leveransadressen eller fel mobilnummer i din order.

För att spåra din order eller vid andra frågor om din order, vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktsidan.

Stoppa en beställning
Vår orderprocess involverar flera avdelningar. Den snabba hanteringen är nödvändig för att vi ska kunna leverera till alla våra kunder med snabb leverans och vi har därför inte möjlighet att stoppa en genomförd beställning. Vid frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Priser
Priserna på hemsidan anges i svenska kronor inklusive moms.

Vi reserverar oss för eventuella fel i pris- och/eller produktinformation. Vid eventuella fel förbehåller vi oss rätten att korrigera dem i efterhand.

Betalning
Vi erbjuder olika betallösningar i kassan såsom Klarna. På kassasidan visas totalbeloppet för din beställning. Genom att klicka på 'Slutför köp' accepterar du TassTryckets och Klarnas villkor. Har du frågor om betalning via Klarna kontaktar du Klarna på klarna.se/kundservice.

Retur och reklamation
Om du fått en defekt vara eller vill reklamera produkten är du välkommen att kontakta vår kundservice för mer hjälp så löser vi det tillsammans.

Skadade produkter
Vi ser till att alla produkter noggrant kontrolleras genom våra kvalitetskontrollprocedurer innan de skickas till våra kunder. Vi arbetar hårt för att undvika uppkomsten av skador eller defekter i våra produkter. Skulle du upptäcka att en vara trots detta är skadad eller på annat sätt defekt kommer vi att ersätta din vara med ett nytt prov av den aktuella varan, om en ny finns tillgänglig, alternativt återbetala varans pris. Om en ny vara inte är tillgänglig kommer du att få tillbaka den ursprungliga kostnaden för varan och returkostnaden, om inte defekten kan repareras. Om den skadade varan var en del av en beställning som innehåller andra köpta varor, kommer kostnaden för den ursprungliga leveransen inte att återbetalas. Du uppmanas att alltid undersöka dina mottagna produkter vid leveranstillfället och så snart som möjligt rapportera eventuella avvikelser från din beställning till oss i form av mail och foto på skadan.

Vi återbetalar dig så snart som möjligt så snart den returnerade varan mottagits av oss och vi har konstaterat att varan är skadad eller på annat sätt defekt. Spara alltid ditt kvitto. Pengarna kommer att återföras till din ursprungliga betalningsmetod. Om du har betalat med ditt kreditkort kommer beloppet att återbetalas till samma kort.

Ändring av köpvillkor
FLOWBAG kan närsomhelst ändra villkoren i dessa köpvillkor. De villkor som gäller vid köptillfället är de som tillämpas på köpet.

Denna version gäller från 2023-01-01

F L O W B A G
Stockholm, Sverige